توحیدون

توحید

توحیدون

توحید

علت و درمان گرفتگی رگ پا در خواب و در دوران بارداری

گرفتگی رگ پا

گرفتگی رگ پا ،گرفتگی رگ پای چپ،گرفتگی رگ پا در خواب،گرفتگی رگ پا در دوران بارداری،گرفتگی رگ پا،گرفتگی رگ پا در بارداری،گرفتگی رگ پای راست،گرفتگی رگ پا در دوران بارداری،گرفتگی رگ پا نشانه چیست،گرفتگی رگ پا در خواب،علت گرفتگی رگ پای چپ،گرفتگی رگ کف پای چپ،گرفتگی رگ پا چپ،گرفتگی عروق پای چپ،دلیل گرفتگی رگ پای چپ

گرفتگی رگ پا

گرفتگی رگ پا در خواب دلایل متعددی می تواند داشته باشد که مهمترین علت گرفتگی رگ پا در خواب اسپاسم عضلات می تواند باشد. درمان گرفتگی رگ پا در خواب در اینجا بیان خواهد شد. گرفتگی رگ پا معمولا در افراد ورزشکار بروز می‌کند، دلیل اسپاسم عضلات پا به روشنی مشخص نیست و دلایل زیادی برای آن مطرح می‌شود؛ گرفتگی رگ پا به معنای انقباض عضلات است.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد گرفتگی رگ پا صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.

گرفتگی رگ پا چیست

گرفتگی رگ پا بیماری شایعی است که معمولاً در افراد ورزشکار و گاهی در غیرورزشکارها بروز می‌کند. گرفتگی رگ پا به معنای انقباض عضلات است، بدون آنکه فرد اراده‌ای در بروز آن داشته باشد. هر امری که غیرارادی بر روی اراده انسان تأثیر بگذارد، با درد همراه است. دلیل گرفتگی رگ پا در خواب به روشنی مشخص نیست، لذا دلایل زیادی برای آن مطرح می‌شود.

تعریف گرفتگی عروق پا

بیماری گرفتگی عروق پا تظاهری از بیماری تمام شریان های بدن و تجمع چربی در تمام شریان ها و تنگ شدن عروق می باشد که آترواسکلروزیس نامیده می شود. در آترواسکلروزیس انتشار خون رسانی به مغز، قلب و حتی پاها کاهش می یابد. بیماران با ترک سیگار یا فعالیت بدنی مناسب و تغذیه صحیح می توانند برای درمان گرفتگی عروق پا اقدام نمایند.

علت گرفتگی رگ پا

به طور مثال؛ کمبود قند خون و کمبود انرژی در انتهای ورزش کردن ورزشکاران منجر به آن می‌شود که اعصاب عصب‌دهی‌کننده عضلات خسته شوند و پیام خود به خودی ارسال کنند که در این صورت گرفتگی رگ پا و اسپاسم به وجود می‌آید. همچنین این مورد در ورزشکارانی که بیش از 90 دقیقه ورزش کرده‌اند و کربوهیدرات جایگزین دریافت نکرده‌اند بیشتر دیده می‌شود. کمبود سدیم خون در افرادی که ورزش طولانی‌مدت در محیط گرم و خشک انجام دادند و تعریق زیادی کردند، به دلیل دفع سدیم نیز باعث گرفتگی رگ پا در خواب می‌شود. این افراد باید هنگام ورزش کردن آب را همراه با مقدار اندکی نمک بنوشند، زیرا نوشیدن آب بدون نمک در ورزشکاران غلظت سدیم خون را کم می‌کند و موجب گرفتگی رگ پا می‌شود. کمبود کلسیم به خصوص در افراد غیرورزشکار از دیگر علت‌های شایع اسپاسم عضلات است و این کمبود کلسیم بیشتر در ساق پا ایجاد درد می‌کند و معمولاً علت آن کم‌آبی بدن هنگام ورزش کردن است، یعنی افراد به خصوص سالمندان و نوجوانانی که حین ورزش کردن آب مصرف نمی‌کنند به این پدیده دچار می‌شوند.

علت گرفتگی عروق پا یا DVT

اغلب علت گرفتگی رگ پا را آترواسکلروزیس یا تصلب شرایین می دانند. در این پدیده ذرات چربی در جدار عروق جایگزین شده و باعث محدود شدن جریان خون در شریان می شود. اگر چه گرفتگی عروق پا اغلب در مبحث آترواسکلروزیس قلب بیشتر مورد توجه قرار می گیرد ولی این بیماری روی عروق سایر ارگان ها نیز تاثیر سوء دارد. هنگامی که آترواسکلروزیس باعث انسداد شرایین تغذیه کننده اندام تحتانی می شود، علائم ظاهر خواهد شد. سایر علل انسداد عروق پا عبارتند از التهاب عروقی، صدمه به عروق، آناتومی غیر معمول عروق و یا قرار گرفتن در معرض اشعه.

درمان گرفتگی رگ پا

گرفتگی رگ پا در خواب بیماری شایعی است که در افراد ورزشکار بروز می‌کند افراد ورزشکار و غیرورزشکار معمولاً دلیل اسپاسم پا را نمی‌دانند. در برخی مواقع با ادامه این پدیده، این افراد به سندروم پای بی‌قرار مبتلا می‌شوند که این سندروم باعث حرکت خود به خودی پا در حین استراحت و انقباض عضلات آن می‌شود. برای کنترل گرفتگی رگ پا در خواب، کنترل استرس، مصرف کافی مایعات، توجه به مصرف الکترولیزها به خصوص سدیم و کلسیم، استفاده از قند در صورت ورزش مداوم و انجام حرکات کششی در پایان ورزش، اموری ضروری هستند و موجب کم شدن انقباض و در نهایت کاهش گرفتگی رگ پا در خواب خواهند شد. اگر افراد با رعایت موارد فوق درمان نشدند، به پزشک متخصص مراجعه کنند تا با تجویز داروی شل‌کننده عضلات، گرفتگی رگ پا آنها را رفع کند.

بیشتر بخوایند :

سه نما


علائم سرطان بینی

در این مقاله ما می خواهیم درباره سرطان عصب صحبت کنیم. ما امیدواریم که این مورد برای موجودات گرانقیمت شما اهمیت داشته باشد. استخوانها و سینوس ها، مانند هر عضو دیگر، ممکن است در تومورهای سرطانی، تومورهای خوشخیم (تومورهای خوشخیم) دخیل باشند. و تومورها (تومورهای بد). غدد خوش خیم دارای نرخ رشد بسیار پایین تر هستند، اغلب به راحتی کنترل و درمان می شوند، اما غده های بد تولید می شوند و به بافت و استخوان نفوذ می کنند. تومورهای بدخیم متاستاز ایجاد می کنند. در سرطان بینی، معنای سلول های سرطانی وارد جریان خون و سیستم لنفاوی، گسترش در سراسر بدن و سایر قسمت های بدن درگیر است. به همین دلیل است که شما باید علایم این بیماری را در اسرع وقت بدانید تا بتوانید با آن برخورد کنید. در اینجا برخی از نکات مهم در نظر گرفته شده است: با ما بمانید.
علائم سرطان بینی

متاسفانه، در سرطان بینی، علائم بسیار نزدیک به بیماری های خفیف هستند، مثلا تورم و آبریزش بینی و چشم، انسداد و تورم در ناحیه گردن و غیره. حالا شما باید بدانید که نشانه ای از سرطان بینی چیست؟ این علائم اغلب توسط پزشکان برای سرماخوردگی و آلرژی مورد علاقه است. مشکلی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که ادامه این علائم برای بیش از 2 تا 3 هفته باشد، در این صورت فورا به دنبال دکتر بلافاصله به روند درمان مراجعه کنید. علائم سرطان بینی بسیار شبیه به سینوزیت، سرماخوردگی و آلرژی است. به غیر از این علائم، علائم خاصی وجود دارد که ما در زیر ذکر خواهیم کرد: 1. دایناسورها یا از دست دادن بینایی 2. تورم، به ویژه در گونه 3. زخم یا خونریزی در دهان و دهان 4. درد دهان و صورت؛ 5- خونریزی بینی 6- عضلات دندان
انواع سرطان بینی

کارسینوم سلول سنگفرشی: رشد سریع، احتمال متاستاز

کارسینوم سلول بوزال: مدت کوتاهی کوچک است و سپس به صورت محلی رشد می کند.

کراتوز سولاریوم، کیست چشم و سرطان پروستات

Rhinophyma: ناشی از رشد بیش از حد غدد پایه است
تشخیص سرطان هسته ای

با بررسی بیمار و علائم، ممکن است توده ای در بینی بینی یا حفره دهان وجود داشته باشد. در این بخش، تشخیص سرطان (تومور) بینی را بررسی می کنیم. توده بینی ممکن است با پولیپ های بینی معمولی اشتباه گرفته شود. حضور تومور سینوس فک و نفوذ آن به بافت های نرم سبب تورم شدید در صورت می شود. همچنین تومور دهانی که به استخوان نفوذ می کند می تواند باعث نابودی دندان یا زخم شود، اگر تومور به داخل کاسه چشم برسد، باعث می شود که چشم بیرون بیاید، حضور تومور در کاسه چشم، پیشرفت و درمان دشوار است . . اغلب پزشک پس از بررسی موارد توصیه می کند که میزان سی تی اسکن را به عنوان یک روش تشخیص اولیه و همچنین آندوسکوپی بینی و نمونه گیری به عنوان یک تشخیص نهایی و قبل از جراحی تعیین شود.
درمان سرطان تهوع

درمان سرطان (تومور) به سه نوع جراحی پلاستیک، جراحی باز و جراحی آندوسکوپی با جراحی تقسیم می شود. جراحی این تومورها اغلب سه مرحله دارد: مرحله اول درمان سرطان (تومور) با عمل جراحی برای تعیین ساختار استخوان و بافت نرم که باید برداشته شود. مرحله دوم درمان سرطان (تومور) با یک روش جراحی است که برای تشخیص کافی و در عین حال کمترین آسیب به زیبایی بیمار طراحی شده است. مرحله سوم درمان سرطان (تومور) با طراحی و ترمیم جراحی برای بیمار با استفاده از پروتزهای بافت نرم و تکنیک است. در مورد ادامه علائم ذکر شده در بالا مراقب باشید. همچنین یکی از شایعترین حوادث تومورهای بینی و سینوسی، ظهور علائم بینی است که باید به آن توجه جدی داشته باشد. علائم عبارتند از: خون از آبریزش بینی از ناحیه نازوفارنکس مطرح بینی دوستانه به این توجه خواهد کرد. با توجه به علائم بیماری و تشخیص به موقع، شانس بهبود شما به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

التهاب تاندون و طب سوزنی

التهاب تاندون و طب سوزنی

یکی دیگر از درمان های خوب طب سوزنی است. بر طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی چینی در سال 2013، طب سوزنی، در مقایسه با برخی از تمرینات غیر عادی، می تواند بهتر از درد و فعالیت در افراد مبتلا به گرادیان مزمن را بهبود بخشد. علاوه بر این، طب سوزنی همچنین در افزایش اشباع اکسیژن و حجم خون در تاندون موثر است که باعث کاهش درد و تورم زانو می شود. با این حال، شما باید یک متخصص طب سوزنی مناسب برای درمان التهاب تاندون پیدا کنید.التهاب تاندون و آب گازدار بدون قند

Image result for ‫توضیحات التهاب تاندون‬‎


اگر شما به دنبال راه حل های خانگی برای رفع زانو، مچ دست و دیگر قسمت های تاندون خود هستید، نباید آب گازدار (آب نوشابه یا کربنات) را فراموش کنید. این آب می تواند به شما در از بین بردن التهاب و درد ناشی از تاندونیت کمک کند. علاوه بر این، به لطف فرآیند اسمز معکوس، آب گازدار کمک می کند تا مایع اضافی را از پای خود تخلیه کنید. روش کار: - ابتدا آب گاز دار بدون قند را تهیه کنید و منطقه آسیب دیده را از 10 تا 20 دقیقه خیس کنید. - شما باید دو بار در روز برای چند روز انجام دهید تا کاهش شدید درد و تورم مشاهده شود.


التهاب تاندون و ماساژماساژ درمان خانگی دیگر برای زانو، مچ دست و سایر قسمت های بدن است که باید مورد آزمایش قرار گیرد! ماساژ خفیف برای افزایش گردش خون عالی است، زیرا عضله را آرام نگه می دارد و تورم و سفتی را کاهش می دهد. برای انجام این کار، می توانید از روغن نارگیل، روغن کنجد، روغن خردل یا روغن زیتون استفاده کنید. روش: ابتدا یک نوع روغن را انتخاب کنید و کمی آن را حرارت دهید. - از انگشتان خود برای آرام کردن روغن گرم روی پاها، مچ پا و پاشنه ها برای 10 تا 15 دقیقه استفاده کنید. - شما باید این روند را چندین بار در روز تکرار کنید تا درد به طور کامل بهبود یابد. - اگر شما نمیتوانید مناطق آسیبدی خود را ماساژ دهید، می توانید از یک متخصص درمانگر یا دوستتان کمک بگیرید.التهاب تاندون و ویتامین Eالتهاب و درد می تواند ناشی از رادیکال های آزاد باشد. ویتامین E آنتی اکسیدان محلول در چربی برای از بین بردن این رادیکال های آزاد است. بنابراین، به کاهش التهاب و درد ناشی از التهاب تاندون کمک می کند. علاوه بر این، ویتامین E نیز تأثیر مثبتی بر بهبود گردش خون دارد که همچنین تورم را کاهش می دهد و روند بهبود را سرعت می بخشد. - شما می توانید از روغن در کپسول های ویتامین E برای ماساژ قسمت آسیب دیده حدود 2 یا 3 بار در روز تا زمانی که درد کاملا تخلیه شود. همچنین می توانید از غذای غنی از ویتامین E یا مکمل های ویتامین E پس از مشاوره با پزشک خود برای سرعت بخشیدن به بهبودی خود استفاده کنید.